Ігри для дошкільнят


 

Ігри для дошкільнят з різними типами сприйняття

Як допомогти дітям з різними каналами сприйняття швидко включитись у завдання та отримати хороший результат і задоволення? Звичайно грати! Пропонуємо ігри для дошкільнят та молодших школярів, під час яких активно задіюється зір, слух та кінестетичні канали сприйняття.


"Скажи, який?"
Для цієї гри потрібен м’яч. Діти стають у коло, починає вчитель. Він кидає м’яч вибраному гравцю і одночасно називає будь-який предмет, який зараз бачить. Той, хто ловить м’яча, має швидко назвати три ознаки вибраного предмета. Тоді цей гравець кидає м’яча наступному і називає своє слово. Наприклад, той, хто кидає, називає «дерево», тоді той, хто ловить м’яча, відповідає «високе», «тверде», «зелене».
Важливо звернути увагу дітей на те, що вони можуть обирати тільки те, що бачать у цей момент. У свою чергу, вчитель може підготувати класну кімнату до гри: розставити іграшки, малюнки.

«Потяг»
Усі діти — вагончики потяга, кожен отримує свій номер. На підлозі розкладені картинки відповідно до кількості гравців. Вчитель оголошує номер вагончика і хто в ньому їде. Дитина, чий номер назвали, бере картинку зі своїм героєм і займає відповідне місце. До кінця гри діти повинні утворити потяг з героями.
Наприклад, вчитель каже: «У першому вагончику їде жабка», і дитина з номером 1 бере картинку жабки і займає перше місце в потягу. Далі: «У другому вагончику їде сонечко» і дитина з номером 2 стає за попереднім гравцем, утворюючи потяг. Вчитель перевіряє, чи кожен герой зайняв правильний вагончик.

«Заборонений рух»
Діти стають на невеличкій відстані один від одного. Вчитель — обличчям до дітей. Він оголошує правило: «Заборонений рух — руки на вуха». Тоді вчитель швидко називає і показує інші рухи. Наприклад, «руки на пояс», «руки на голову», «руки вгору». Діти повторюють за ним. Після кількох таких повторів, вчитель має швидко зробити заборонений рух. Завдання учнів — вчасно відреагувати і не повторити його.

"Кольорова кімната"
Ведучий загадує колір і рахує до 10. Інші діти шукають у класі предмети цього кольору. Хто принесе найбільше предметів, той переміг. Він стає новим ведучим.

«Павутинка добра»
Ця гра допомагає вирішити конфліктні ситуації чи непорозуміння в дитячому колективі. Діти сідають у коло. Перший гравець тримає клубок ниток. Він кидає його одному з учнів та називає його ім’я, залишаючи кінець нитки в себе. При цьому каже про цього учня щось хороше. Наприклад, що йому в ньому подобається, чи що той вміє найкраще робити. Гравець, що зловив клубочок, повинен, тримаючи нитку, кинути клубочок іншому і теж сказати про нього кілька хороших слів. Діти кидають клубок один одному, доки не утвориться павутина з ниток.

Гра "їстівне - неїстівне"
У цю гру можуть грати діти практично будь-якого віку.
Всі повинні встати в ряд, а ведучий, кидаючи кожному м'яч, буде називати предмети. Якщо предмет їстівний, гравець повинен піймати его.За це він повинен зробити один крок вперед, в сторону ведучого. Якщо предмет неїстівний, гравець ні в якому разі не повинен його ловити. Тоді він теж може зробити один крок вперед.
Піймавши м'яч, коли названий неїстівний предмет, або не зловивши коли названий їстівний, гравець залишається на місці. Хто першим дійде до ведучого, той його замінить, і гра продовжиться.

Гра «Передай рух»

 Учасники гри, утворивши коло, закривають очі. Дорослий, веду­чий, «будить» свого сусіда і показує йому яку-небудь дію (зачісується, миє руки, ловить метелика). Ці рухи гравець показує наступному, і так — по колу, до останнього. Нову дію загадує вже хтось з дітей. Гра продовжується доти, поки у гравців є бажання загаду­вати рухи.

Гра «Передай настрій»

Приблизно такий же, як і попередньої, тільки придумується і пе­редається не рух, а настрій (смутний, веселий, тужливий). Першим мімікою, жестами настрій показує ви­хователь. Діти, передавши його настрій по колу, обговорюють, що він загадав.

Потім ведучим стає хто хоче за бажанням. У разі необхідності дорослий до­помагає ведучому. Дії дітей не оціню­ються і не обговорюються. Важливо одне: усі гравці повинні уважно спос­терігати за партнерами і відтворювати їхній настрій.

Ігри, спрямовані на розвиток почуття колективізму, уміння діяти спільно з іншими

Гра «Доторкнися до…»

Усі гравці одягнені по-різному. Ведучий викрикує: «Доторкнися до… синього!» Усі повинні миттєво зорієнтуватися, знайти в учасників у одязі щось синє і доторкнутися до цього кольору. Кольори періодично міняються, хто не встиг — ведучий.

Примітка. Дорослий стежить, щоб доторкалися до кожного учасника.

Гра «Дзеркало»

Дітям пропонується уявити, що вони ввійшли в магазин дзеркал. Одна половина групи — дзеркала, інша — різні звірята. «Звірята» ходять повз дзеркала, стрибають, кривляються — «дзеркала» повинні точно віддзеркалювати рухи і вирази обличчя «звірят».

Гра «Зоопарк»

Діти перетворюються на тварин (на яких самі бажають). Спочатку усі си­дять за стільцями («у клітках»). Кож­на дитина зображує свою тварину, інші угадують, кого вона зображує. Після то­го, як усіх «розгадали», клітки відкри­ваються і «звірі» виходять на волю: стрибають, бігають, кричать, ричать.



Немає коментарів:

Дописати коментар